E. – nimic mai mult.

Era ceva sa urci pe un munte ca asta. O poteca de cativa centimetri, iar in jos se intindea o mare de ferigi verzi si gigantice. Faceam fiecare pas cu atentie si ocazional priveam in jos. De fiecare data vedeam undeva pe sub o frunza de planta din imediata mea apropiere bucati de cauciuc din roti, pistoale, cutite, arme de cele mai multe ori, foi murdare, sticle sparte, fragmente de materiale, iar atunci cand am dat de o mana inerta, mi s-a pus un nod in stomac, dar mi-am continuat drumul. Nu mai era mult. Deja incepeam sa detest soarele care-mi batea in cap si sa-mi blestem zilele ca parul meu era negru. Asta era: mai era doar o curba. Am pasit rapid si am ajuns pe o platforma. In fata se intindea un lant de munti cu nori rasfirati printre ei. Am inghitit in sec. In dreapta mea mai era o silueta. Mi-am mijit ochii ca s-o vad mai bine. Era o femeie trecuta de 40 de ani, scunda si dolofana, cu parul blond spalacit si ten inchis la culoare. Ma fixa cu ochii reci de un verde mai deschis la culoare decat ferigile care acopereau si restul muntilor in care probabil ca urma sa mor. Asa credeam atunci… Mi-a zambit fals si s-a apropiat de mine dezvaluind un pumnal inspaimantator de ascutit. Unde era E.?

 

O chema E. Eram pe un deal si imi facea poze. Nu aveam un scop anume. In principal sa ma uit la ea si sa-mi repet la nesfarsit cat de dor mi-era de ea. Nu era perfecta, in niciun caz. Si nici macar nu era ea – doar o umbra. Ea m-ar fi tinut de mana si ar fi ras prosteste. Acum tot ce simteam era distanta la care ma obliga sa stau. Se misca asemenea unui robot lipsit de expresie si apasa pe butonul aparatului de fotografiat la intervale regulate de timp. Nu a durat mult pana sa ma trezesc si gandul sa-mi revina la ea.

 

Alt vis? Probabil.

Seara. Centrul orasului mizerabil era acoperit de zapada murdara. Misuna de oameni – de parca venea sfarsitul lumii si voiau sa mai dea inca 10 ture pe acelasi drum ca sa se asigure ca au batatorit asfaltul ca lumea – eventual sa mai si faca o gaura de la atata mers. In schimb, nu trecea nicio masina. Si de-aia nici nu m-am mai obosit sa astept pana sa se faca verde la semafor. La ce bun sa astept?

Ma grabeam sa ma duc… unde? Habar n-aveam. Poate ca aveam sa stiu cand voi fi ajuns… acolo? Acolo. Fara sa vreau am vazut-o pe E. la cativa metri. Se indrepta spre mine cu hotararea ei atat de caracteristica. M-am oprit. Nu stiam ce sa-i zic. Doar ne-am salutat. Aveam impresia ca eram navalit de atatea amintiri pe care le avusesem cu ea, dar cu toate astea singurul gand pe care mi-l transmitea imaginea ei era ca voia sa mor. Atat de distanta – din nou. Vorbeam ceva, raspundeam mecanic, nu stiam ce ziceam. Ma concentram doar asupra lucrului pe care-l avea in buzunar.

Am fugit de ea. Aveam un avantaj destul de bun, cand a inceput sa alerge dupa mine. Ceva era ciudat totusi. Ma prindea din urma prea repede. Oboseam prea usor. Nu priveam in spate dupa ea. Stiam ca era la 2-3 metri in urma cand m-am oprit. A facut la fel in dreptul meu. N-avusese nevoie de mine ca sa incetineasca, orice numai sa nu incalce acea ‘distanta stricta’.

Pe strada. A zis ca inima-mi batea delicios de repede. Mainile imi tremurau déjà. Mi-am muscat interiorul obrazului si am apucat-o strans de brat, tragand-o intr-un loc intunecat. Nu a facut niciun efort de a se impotrivi.

–          Ce faci? m-a intrebat cu o nota de ignoranta pe care o detestam.

–          Ma asigur ca totul e real.

Nu i-am dat mai multe detalii. Mi-am bagat mana in buzunarul ei unde stiam de ce o sa dau. Aveam dreptate. Nu era niciun vis.

 

Atat deocamdata.

Al vostru, T.

 

About Ana

Voci, numai voci View all posts by Ana

Leave a Reply

