The Secret

Un fragment dintr-o discutie cu cineva.

“Lumea asta e construita mult prea bine. Fiecare detaliu e prea bine pus la punct. Totul e perfect si la locul lui. Trebuie sa fie o forta divina care a creat totul.” imi spunea prietenul respectiv.

Si au urmat cateva secunde care m-au pus pe ganduri. Da…da, poate chiar avea dreptate. Dar sa las asta in seama acelei eu-dupa-ce-citesc-Biblia…

Pauza. Ce este fericirea?

Romanticul ar raspunde simplu si definitiv: iubirea.

“Nu cred in iubire. Pur si simplu nu cred.”

Adevarul e ca am intalnit unele dificultati in a accepta asemenea… erezie – am gandit atunci. Atunci. Acum parca incep sa cred. Si am doua ipoteze referitoare la aceasta intorsatura legata de abstracta iubire. 1. Are dreptate si face bine ce face. Sau 2. O capacitate de constrangere la un nivel neobisnuit de ridicat. Una din doua. Sau amandoua. Nu stiu.

Internetul da pe dinafara de citate, poze, poezii, poeme, carti, idei, plagiaturi, discursuri lacrimogene, drame, targedii, *etc etc* despre acest asa-zis termen, ‘iubire’. E plin de prostii. Peste tot. Nu mai cred prea multe.

Si daca nu exista?

“Totul e legat de auto-educatie.”

Am experimentat de multe ori asta. Si nu doar pe mine. Simpla curiozitate m-a impins sa testez aceasta ‘normalitate’. Distractie. Sa-mi descopar limitele  – uneori si pe-ale celorlalti, dar mai rar – si sa incerc sa le depasesc. Sa imping un pic linia mai in fata decat este.

“Doar te joci cu mintea ta. Poti sa-i impui orice. Orice.”

Si asta m-a facut sa inteleg. Rezultatul unei concentrari mult prea mari de auto-impunere. Un success.

“Uite, ca sa-ti dau un exemplu… in clasa a 5-a mi-a placut de o fata. Atunci a fost singura data cand am avut fluturasi in stomac. Dar asta pentru ca mintea noastra provoaca asta si amplifica din ce in ce mai mult senzatia pentru a-ti accentua atasamentul fata de acea persoana. Te poti atasa de cineva, dar atat.”.

S-a adancit intr-un mesaj pe care-l primise pe telefon. Am primit un ghiont din dreapta de la fostul partener de tigara. Tocmai venise de la dans si-si dadea jos sacoul. A pufnit si i-a tras o privire celui cu mesaje pe telefon. Si-a apropiat fata de a mea si mi-a vorbit la ureche ca sa acopere ritmul zgomotos al muzicii: “E beat rau de tot!”. Am ras, dar in sinea mea inca imi rasunau cuvintele “Eu nu cred.”.

Ana Marda.

Image

About Ana

Voci, numai voci View all posts by Ana

2 responses to “The Secret

  • mihai ionescu

    Buna, spui ca n-a simtit prietenul tau fluturi in stomac dintr-a V-a… Acum e-ntr-a VI-a? Dragostea e un sentiment frumos, dar trebuie sa ai varsta si educatia necesara sa-l simti. Altfel e… chimie perceputa cu stomacu, bratele, obrajii.
    Lasa-l pe el! Care-i treaba cu tine? Cum sunt “fluturasii” tai?
    Mihaita

    • Ana Marda

      Respectivul e in clasa a XI-a. E o persoana mai… altfel si de-aia si postarea. Nu poti avea o discutie normala sau banala cu el. “Fluturasii” mei… isi beau ceaiul. :))

Leave a Reply

