Culcă-te.

Tot ce faceam era sa fiu putin atenta la ce se gandea subconstientul meu. Spunea numai aberatii! Prostii… M-am intrebat in treacat daca zgomotul creionului pe caiet il trezise.

– Doamne, ce bine-am dormit! a exclamat.

Oare la ce se referea? In niciun caz la acel somn din care nu te trezeai nici macar o data noaptea… Dormise linistit, dar fusese deseori tulburat si la fiecare miscare facuta scotea un sunet prelung, slab de agonie.

“Doamne, ce bine-am dormit!”. La acel moment mi-a parut rau de el… Asa fusesem si eu la inceput; insa cu timpul incepusem sa ma trezesc noaptea o data, de doua ori, apoi usor de tot revenisem la aceleasi insomnii si cosmaruri de dinainte de transfer.

A adormit la loc – eu am continuat sa ma ascult.

“Inca 4 ore…” sopteam. Inca 4 ore… si aveam inca un test. Nu se sfarseau niciodata! Ma scoteau din minti. Parca innebuneam chinuitor de incet.

 

– Culca-te, i-am auzit vocea ragusita.

– Nu pot.

– Asa te incapatanezi mereu si mereu.

– Nu-i adevarat. Mi-e frica de… azi.

– Mmm… a mormait somnoros. Si mie… Dar nu pierd timpul ca tine. Culca-te.

– Nu pot.

 

Si pana la urma ne-am dat seama ca nu eram doar noi doi impotriva lumii – ci un cerc restrans de oameni, fiecare cu cate un strop de acel ceva si puterea magnifica de a sfida mediocritatea banalului. Noi eram acei oameni care ii tineau in viata pe restul. Si poate ca… pana la urma poti fi luat prin surprindere atat de repede, incat sa tremuri de soc, uneori chiar si de incantare.

 

Stiu ca sunt lipsita de sens. Incerc doar sa scriu ce aud prin cap. Sunt atatea voci incat habar n-am la care sa fiu atenta prima data.

Ana Marda.

About Ana

Voci, numai voci View all posts by Ana

Leave a Reply

