O coardă prea-ntinsă

broken guitar

Nu mă ghidez decât după un sunet slab care mă deranjează. O iau ba spre stânga, ba mă întorc din drum, parcă mi se joacă o festă. Acum îl aud din toate direcțiile. Mă obsedează succesiunea notelor greșite, o armonie atât de mânjită… Îmi sucește gândurile, îmi face picioarele să mi se împleticească, mă las atrasă fără pic de speranță.
Și unde sunt? Doar într-un colțișor de gând care nu-mi dă pace. Mă zgârie cu o mână cu unghii lungi și ascuțite, inumane. Mă trage după ea… Urechile-mi sângerează. Mă zgârie în continuare și încep să disting notele unele de altele. Le aud, le analizez pe fiecare în parte, îmi străpung pielea.
Un coșmar.
Văd cine cântă. E o fată. Sunt eu. Dar nu sunt eu. E palidă, aproape diafană, cu o privire pierdută.
Și are o chitară. Chitara mea. Dar nu mai e a mea. E a ei. Și o reflectă pe ea. Prăfuită, anostă, fantomatică; corzile le ciupește monoton, într-un interval lung de timp. Mă apropii de ea – de mine? Nu pare să fie conștientă de prezența mea.
La ce se uită? În afară de stratul gros de frunze uscate pe care e așezată, totul e un infinit cenușiu și gol.
Aud un sunet ascuțit și metalic. I s-a rupt o coardă. Nu-i pasă. Își reia cântecul din nou, și din nou, și din nou…
Mă așez față în față cu ea și se oprește. Și mă vede pentru prima oară.

Și ochii roșii de lacrimi-i sînt plini
Și viața-i se scurge din trupu-i firav
Degetele-i cad pe pământ murdar
Și vreau cumva să o scap de chin.

Ochii i se pierd iară
Într-un infinit greu
Iar pînă să-și reia cîntarea
Mi se-ntoarce, mă omoară…
“Tu care-ai iubit mereu”

Ana Marda.

About Ana

Voci, numai voci View all posts by Ana

2 responses to “O coardă prea-ntinsă

Leave a Reply

