Gândaci franțuzești

trainJe vous écoute, monsieur, l-a încurajat ea când ceilalți își pierduseră interesul pentru detalii și începuseră o dezbatere a subiectului în cauză.

– Desigur, vă mulțumesc, mademoiselle… Atenția cu care această femeie încântătoare îl asculta îl ungea pe suflet și îl măgulea profund.

– Fleur, s’il vous plaît!

Mademoiselle Fleur

Și-au zâmbit unul altuia și pentru o secundă a părut să se facă liniște în acel haos de voci care mai de care mai ascuțită ori mai impunătoare. Domnului Bioring i s-a făcut brusc rușine și și-a coborât fața în podea.

– S-a întâmplat ceva, monsieur? a întrebat domnișoara Noir mirată de ciudata tăcere a celui care se arătase foarte vorbăreț și dornic să ia parte la un dialog atât de ieșit din sfera banalului.

– Doar… cred că am uitat ce povesteam… i-a răspuns cu o nuanță de dezamăgire de sine.

Și-a luat obosit fața în palme. Respira greu.

– Mă scuzați o clipă, mademoiselle… a apucat să bâjbâie să deschidă fereastra compartimentului și cum a izbutit, a luat o gură lacomă de aer rece.

– Vă simțiți bine?

– Da, da… Uneori am asemenea apucături… Simt că rămân fără aer în plămâni. Ah, acum sunt mai bine! a spus energic închizând fereastra și reluându-și locul vizavi de domnișoara Noir. Știți dumnevoastră… sufăr de aceeași boală ca și defuncta mea soră – biata de ea – numai că nu am ajuns într-o fază atât de avansată. Vă rog să mă iertați, dar nu îmi mai amintesc despre ce vorbeam înaintea accesului meu…

– Ar trebui, monsieur! Ați produs ceva discutii, a râs ea scoțând la iveală o dantură măruntă lipsită de cusururi. Ne povesteați despre logodna surorii dumneavoastră pe care mai mulți, printre care mă regăsesc și eu, au găsit-o scandaleuse!

– Oh…


Cred că va continua.

Ana Marda

About Ana

Voci, numai voci View all posts by Ana

Leave a Reply

