Veghea-te-ar pisica! – 119 –

Zori… Nu erau zorile. Încă întuneric. M-a vizitat iar pe o stradă; stătea pe o bordură, cu pânză de păianjen pe tot capul, pe care l-am curățat când m-am aplecat s-o mângâi. Torcea, mulțumită.


 

A (apare și observă. Trage un scaun după ea tot timpul. În mijlocul scenei un bărbat stă asemănător cu Gânditorul, neavând nicio reacție.): Oh!  (Îi face un ocol. Observă.) Tu cine ești? (Tăcere.) Nu știi? (Același joc.) Ei bine, nici eu nu știu cine ești, de-aia te întrebam. Deci cine ești? (Se pune în fața lui și se privesc. Observă. Tăcere. Nelămurire.) Nu ești de mult timp pe aici, nu? Am fost și ieri și nu erai. Sau erai? Ieri de ce nu te-am observat? Sau nu erai? (Tăcere. Îi dă ocol iarăși.) Știi… e curios că ne cunoaștem de ceva timp și încă nu m-am plictisit. Poate ești diferit! Curios că nu știi să vorbești totuși… (Își ia scaunul și stă pe gânduri în fața lui.) N-am întâlnit pe cineva care să nu știe să vorbească. Poate ești diferit! (Pauză.) Privești? Oh! Asta faci! Și eu am încercat să învăț acum multă vreme, dar nu m-am mai încumetat să continui. Știi să privești fix doar? E tare greu! (Tăcere. A agasată se apropie de el și încearcă să privească cu ochii mijiți câteva secunde. Își acoperă ochii. Resemnată.) E tare greu! (Tăcere din nou. Își ia mâinile de la ochi.) Știi… T îmi spune mereu că sunt foarte calmă, iar eu nu înțeleg niciodată ce înseamnă asta. El spune că sunt ca o mare lipsită de curenți, dar nici asta nu înțeleg. Înțelegi tu? (Tăcere. Pauză.) Dar ce ochi ai! (Se îndepărtează cu spatele șocată.) Ce ochi ai! E de la privit? (Tăcere.) Știi… nu prea cred că ne potrivim… (Se uită la ceas.) Și oricum deja m-am cam plictisit. La revedere.


Era ceva cu Aleea Muzicii. Atâtea ceasuri. Atâta timp. Atâta dezorganizare.

About Ana

Voci, numai voci View all posts by Ana

Leave a Reply

